Natt tankar - Tidig förlovning

Dåligt säger några, gulligt säger andra.. jag tycker inte att det är något utav det, alla bestämmer utöver vad dem tycker är rätt. Det enda jag tänker är, hur kan man veta till exempel efter 2 veckor/en månad med en människa att man vill vara med den personen för RESTEN av livet? Det kan säga klick, visst, men tänk om man kommer upp till mer än ett halv år, då man är i det stadiet där man äntligen börjat lära känna varandra mer, att man inte vill vara det längre? Man får liksom, reda på nya sidor av personen som gör att man inte vill vara förlovad längre. Då får man den smällen av att förlova sig för tidigt.. men så tänker inte människor. Dem tänker att allt är frid och fröjd, vi är kära och han säger de bästa sakerna till mig hela tiden, blabla. Klart man gör när man är nykär? haha! Tror inte dem riktigt vet innebörden av förlovning. Nu för tiden är förlovningen bara något man gör typ.. Jag själv, har aldrig haft tankar om förlovning, tills jag träffade Jesper, dock inte i början. Kommer ihåg när vi hade träffats ca 3-5 månader och han började göra saker på mitt finger, alltså, han gjorde rörelser som om han satte på en ring på mitt finger, tyckte det var konstigt redan då att han började med sånt, haha, men hur gulligt som helst. Då kände jag fortfarande dock inte för att förlova mig, kändes för tidigt och att man måste tänka över saker först, lära känna varandra. NU däremot, efter att ha lärt känna honom på djupet, märkt att vi är två personer i en, har så roligt tillsammans, är så kära fortfarande efter snart två år tillsammans (några månader kvar), och liksom, har ett så perfekt förhållande och det känns såhär rätt som det gör, kan jag känna att han är den jag vill spendera resten av mitt liv med. Det tycker jag är det mest rätta innan, man ska veta alla dessa sakerna, och verkligen lära känna varandra. Efter några veckor känner man inte varandra, anser jag då. Sen tycker jag att alla ska få göra som dem vill och förlovning är supergulligt. Men håller det verkligen hela vägen om man förlovar sig efter en vecka? Hmm..
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

Natt tankar - Tidig förlovning

Dåligt säger några, gulligt säger andra.. jag tycker inte att det är något utav det, alla bestämmer utöver vad dem tycker är rätt. Det enda jag tänker är, hur kan man veta till exempel efter 2 veckor/en månad med en människa att man vill vara med den personen för RESTEN av livet? Det kan säga klick, visst, men tänk om man kommer upp till mer än ett halv år, då man är i det stadiet där man äntligen börjat lära känna varandra mer, att man inte vill vara det längre? Man får liksom, reda på nya sidor av personen som gör att man inte vill vara förlovad längre. Då får man den smällen av att förlova sig för tidigt.. men så tänker inte människor. Dem tänker att allt är frid och fröjd, vi är kära och han säger de bästa sakerna till mig hela tiden, blabla. Klart man gör när man är nykär? haha! Tror inte dem riktigt vet innebörden av förlovning. Nu för tiden är förlovningen bara något man gör typ.. Jag själv, har aldrig haft tankar om förlovning, tills jag träffade Jesper, dock inte i början. Kommer ihåg när vi hade träffats ca 3-5 månader och han började göra saker på mitt finger, alltså, han gjorde rörelser som om han satte på en ring på mitt finger, tyckte det var konstigt redan då att han började med sånt, haha, men hur gulligt som helst. Då kände jag fortfarande dock inte för att förlova mig, kändes för tidigt och att man måste tänka över saker först, lära känna varandra. NU däremot, efter att ha lärt känna honom på djupet, märkt att vi är två personer i en, har så roligt tillsammans, är så kära fortfarande efter snart två år tillsammans (några månader kvar), och liksom, har ett så perfekt förhållande och det känns såhär rätt som det gör, kan jag känna att han är den jag vill spendera resten av mitt liv med. Det tycker jag är det mest rätta innan, man ska veta alla dessa sakerna, och verkligen lära känna varandra. Efter några veckor känner man inte varandra, anser jag då. Sen tycker jag att alla ska få göra som dem vill och förlovning är supergulligt. Men håller det verkligen hela vägen om man förlovar sig efter en vecka? Hmm..
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0