Kvällsmys

 
Sitter med min goa hemmagjorda vaniljlatte och myser! är ledig imorgon så fick änna firas med lite latte, helt beroende.. jätte lätt att göra hemma med! Visst, lite godare med vaniljextrakt som man får på caféer kanske, men detta var också gudooomligt gott! Det enda som är tråkigt är att man inte får till den där skummande mjölken riktigt som dem får på cafe, men blev ganska bra skummad mjölk ändå! Så nu är jag lycklig! Musik på högsta nivå, ligger nermyst i soffan, och har godaste latten i handen, life's kinda good! 
 
Nu är snart praktiken på barnsjukhuset slut också.. helt sjukt vad fort tiden går. Nästan lite sorgligt att lämna praktiken nu när man äntligen vant sig vid sjukhuset och arbetsuppgifterna.. men så är det ju alltid tyvärr! Så fort man börjar lära sig ska man därifrån.. Älskar ju barn också så vill inte lämna stället, haha! Jätte rolig praktik med goa kollegor, skit kul! Nu vet jag iallafall vad jag vill jobba med, ett steg närmare framtiden! Nu är det ENDAST 2 månader kvar till studenten också tänkte jag på häromdagen, guuuuud vad härligt! 
 
 
 
Enkelt recept på vaniljlatte!
 
- Brygg valfritt kaffe
 
- Häll upp i en kopp och häll i önskad mängd vaniljsocker (hellre lite mer än för lite) - man kan också använda sig av vaniljextrakt om man har det hemma.
 
- Värm mjölk och vispa så det blir skummat.
 
- Häll mjölken i kaffet - KLART! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

Kvällsmys

 
Sitter med min goa hemmagjorda vaniljlatte och myser! är ledig imorgon så fick änna firas med lite latte, helt beroende.. jätte lätt att göra hemma med! Visst, lite godare med vaniljextrakt som man får på caféer kanske, men detta var också gudooomligt gott! Det enda som är tråkigt är att man inte får till den där skummande mjölken riktigt som dem får på cafe, men blev ganska bra skummad mjölk ändå! Så nu är jag lycklig! Musik på högsta nivå, ligger nermyst i soffan, och har godaste latten i handen, life's kinda good! 
 
Nu är snart praktiken på barnsjukhuset slut också.. helt sjukt vad fort tiden går. Nästan lite sorgligt att lämna praktiken nu när man äntligen vant sig vid sjukhuset och arbetsuppgifterna.. men så är det ju alltid tyvärr! Så fort man börjar lära sig ska man därifrån.. Älskar ju barn också så vill inte lämna stället, haha! Jätte rolig praktik med goa kollegor, skit kul! Nu vet jag iallafall vad jag vill jobba med, ett steg närmare framtiden! Nu är det ENDAST 2 månader kvar till studenten också tänkte jag på häromdagen, guuuuud vad härligt! 
 
 
 
Enkelt recept på vaniljlatte!
 
- Brygg valfritt kaffe
 
- Häll upp i en kopp och häll i önskad mängd vaniljsocker (hellre lite mer än för lite) - man kan också använda sig av vaniljextrakt om man har det hemma.
 
- Värm mjölk och vispa så det blir skummat.
 
- Häll mjölken i kaffet - KLART! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0