Dagens måltider

Ja ni, det här med att äta rätt, ofta och lite osv tar ett tag att lära sig. Så svårt när man ska äta bra för då vet man inte vad man får äta riktigt och då kanske man inte äter så mycket som man behöver.. sen på jobbet har vi inte direkt nyttiga alternativ så får börja ta med mig lite hemifrån varje dag så man har en liten samling av bra mättande mat och mellanmål. Till frukost iallafall så blev det grapefrukt, två nyttiga sesamknäcken och ett glas Loka crush. Mellanmål blev det hallonkvarg med passionsfrukt i, sen till middag nu så hade Jesper gjort lite bulgur, en underbar kyckling i ugn, med lite stekta champinjoner och paprika, samt avokado på sidan av. Underbart gott! Ändå vart en bra dag, och hittills känner jag mig inte sugen på choklad eller sötsaker.. Lite huvudvärk pga abstinens kanske men inget annat. Min svaghet är nog mest Coca-Cola faktiskt.. Så kanske abstinens för det?! Sen kan det vara att jag inte druckit kaffe idag heller, jag vet inte! ;) 



Mums!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

Dagens måltider

Ja ni, det här med att äta rätt, ofta och lite osv tar ett tag att lära sig. Så svårt när man ska äta bra för då vet man inte vad man får äta riktigt och då kanske man inte äter så mycket som man behöver.. sen på jobbet har vi inte direkt nyttiga alternativ så får börja ta med mig lite hemifrån varje dag så man har en liten samling av bra mättande mat och mellanmål. Till frukost iallafall så blev det grapefrukt, två nyttiga sesamknäcken och ett glas Loka crush. Mellanmål blev det hallonkvarg med passionsfrukt i, sen till middag nu så hade Jesper gjort lite bulgur, en underbar kyckling i ugn, med lite stekta champinjoner och paprika, samt avokado på sidan av. Underbart gott! Ändå vart en bra dag, och hittills känner jag mig inte sugen på choklad eller sötsaker.. Lite huvudvärk pga abstinens kanske men inget annat. Min svaghet är nog mest Coca-Cola faktiskt.. Så kanske abstinens för det?! Sen kan det vara att jag inte druckit kaffe idag heller, jag vet inte! ;) 



Mums!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0