Det positiva med att vara sjuk

I måndags när det var dags för jobb igen så gick jag hem efter halva dagen. YEP, you heard me. Min hals var så svullen att det kändes som om jag hade svalt en hel melon typ, haha, skojar inte.. Var dämpad, ont i kroppen, varm och min hals dödade mig. Och sen dess har jag varit jätte sjuk. Fick höra sen att många på jobbet är sjuka nu så är väl något som går.. dessa årstiderna är de värsta med sånt. Sen inte nog med det så jobbar vi ju på ett ställe där det kryllar av bakterier. Blir nog härdad tillslut! ;) Allt är ju dock inte negativt när man är sjuk, finns ju faktiskt positiva saker också! Bland annat:
 
♦ Man kan äta massa glass utan att få dåligt samvete.

♦ Man behöver inte gå ut i denna kylan.. (har jag dock behövt ändå för att rasta hunden, men menar mer än så..)

♦ Man gör inget annat än o kollar på film och myser under täcket. Älskar att mysa!

♦ Man är inte lika sugen på mat/godsaker, så blir en nyttig vecka varje gång man är sjuk.
 
♦ Jag dricker MASSOR av vatten när jag är sjuk. Jag blir alltid jätte törstig o då är vatten det enda jag vill ha! Och då måste jag påpeka att jag egentligen inte är ett så stort fan av vatten.. Så det är ju skit bra! 
 
♦ Man behöver inte sminka sig. Jag som sminkar mig i stortsett VARJE dag älskar sådana här pauser. Bra för mitt ansikte och skönt för mig slippa lägga tid på det. Ligger dock inne och ser ut som ett vrak, haha.. men det gör inget - jag är sjuk! 
 
Mina trogna vänner dessa dagar! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

Det positiva med att vara sjuk

I måndags när det var dags för jobb igen så gick jag hem efter halva dagen. YEP, you heard me. Min hals var så svullen att det kändes som om jag hade svalt en hel melon typ, haha, skojar inte.. Var dämpad, ont i kroppen, varm och min hals dödade mig. Och sen dess har jag varit jätte sjuk. Fick höra sen att många på jobbet är sjuka nu så är väl något som går.. dessa årstiderna är de värsta med sånt. Sen inte nog med det så jobbar vi ju på ett ställe där det kryllar av bakterier. Blir nog härdad tillslut! ;) Allt är ju dock inte negativt när man är sjuk, finns ju faktiskt positiva saker också! Bland annat:
 
♦ Man kan äta massa glass utan att få dåligt samvete.

♦ Man behöver inte gå ut i denna kylan.. (har jag dock behövt ändå för att rasta hunden, men menar mer än så..)

♦ Man gör inget annat än o kollar på film och myser under täcket. Älskar att mysa!

♦ Man är inte lika sugen på mat/godsaker, så blir en nyttig vecka varje gång man är sjuk.
 
♦ Jag dricker MASSOR av vatten när jag är sjuk. Jag blir alltid jätte törstig o då är vatten det enda jag vill ha! Och då måste jag påpeka att jag egentligen inte är ett så stort fan av vatten.. Så det är ju skit bra! 
 
♦ Man behöver inte sminka sig. Jag som sminkar mig i stortsett VARJE dag älskar sådana här pauser. Bra för mitt ansikte och skönt för mig slippa lägga tid på det. Ligger dock inne och ser ut som ett vrak, haha.. men det gör inget - jag är sjuk! 
 
Mina trogna vänner dessa dagar! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0