"Get a dog they said, it'll be fun they said"

Är inne på min sista vecka nu av semestern, går så himla fort! Två veckor kvar så är det Augusti, och min födelsedag. Helt sjukt. Vart tog sommaren 2016 vägen?! Hade jag kunnat hade jag tagit senare semester så jag hade gått nu nästa vecka.. men tyvärr så går det inte alltid. Varit en sån dyster semester med regn o rusk.. usch. Dock varit skönt att vara ledig ändå, så jag klagar inte! 
 
Har ju faktiskt hänt mycket roligt denna semestern. Vi har ju hittat en Etagelägenhet som vi ska byta till antagligen, 94kvm. Jesper hittade en tjej när han sökte på Google, som ville byta till något mindre. (Google is your bestfriend!!). Vi har ju det så trångt här, och nästan inga förvaringsmöjligheter förutom alla köksluckor.. så kommer bli underbart att byta! Vi flyttar alltså till en 3a, med två våningar. Var verkligen ödet. Vi pratade om det och så sökte han, så var bara ren tur att vi hittade en tjej som hade ute sin lägenhet på annons. Hon bor i huset här bredvid oss också, haha, så blir ingen lång flytt som tur är! Fantastiskt ska det bli. Poseidon ringde förut så dem kommer och gör en inspektion av lägenheten imorgon, gick skit fort. Vi lämnade in papper förra veckan liksom.. så skrivs det kontrakt 1 augusti om det går som det ska efter morgondagen. Spännandeee. 
 
Påtal om rubriken. Vi håller på och fixar i sovrummet nu efter att våran kära hund Decibel har rivit hål i väggarna där inne... (grrrrrr) Blir jätte fint, måste ju fixas nu innan vi ska byta lägenhet med, så är full rulle med det projektet. Men så tänker jag - tänk om hon gör om det?! Eller börjar med nya hål i nya lägenheten? Alltså jag blir tokig! Hon fullkomligt HATAR att vara ensam. Det går helt enkelt inte för henne, och det är skit jobbigt eftersom man inte kan vara hemma 24/7, det är helt omöjligt. Om man inte är pensionär typ.. Så vi har det jätte jobbigt med henne. Hon är VÄRLDENS underbaraste hund på alla sätt annars, förutom detta då. Och är ju inget litet problem heller eftersom hon gör sönder lägenheten... Det är så synd. :/ Känns som man testat allt, hon är liksom 1 år nu.. och är fortfarande orolig så fort vi reser på oss typ, eller går på toaletten.. hon ska med. Hon ska då inte ligga kvar där hon är.. haha! Någon med amstaff som har samma problem? Vad gjorde ni?! (Förutom alla de basala övningarna man ska göra, gå utanför en stund, komma tillbaka, ta på sig jackan, ta av igen, osvosv...)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

"Get a dog they said, it'll be fun they said"

Är inne på min sista vecka nu av semestern, går så himla fort! Två veckor kvar så är det Augusti, och min födelsedag. Helt sjukt. Vart tog sommaren 2016 vägen?! Hade jag kunnat hade jag tagit senare semester så jag hade gått nu nästa vecka.. men tyvärr så går det inte alltid. Varit en sån dyster semester med regn o rusk.. usch. Dock varit skönt att vara ledig ändå, så jag klagar inte! 
 
Har ju faktiskt hänt mycket roligt denna semestern. Vi har ju hittat en Etagelägenhet som vi ska byta till antagligen, 94kvm. Jesper hittade en tjej när han sökte på Google, som ville byta till något mindre. (Google is your bestfriend!!). Vi har ju det så trångt här, och nästan inga förvaringsmöjligheter förutom alla köksluckor.. så kommer bli underbart att byta! Vi flyttar alltså till en 3a, med två våningar. Var verkligen ödet. Vi pratade om det och så sökte han, så var bara ren tur att vi hittade en tjej som hade ute sin lägenhet på annons. Hon bor i huset här bredvid oss också, haha, så blir ingen lång flytt som tur är! Fantastiskt ska det bli. Poseidon ringde förut så dem kommer och gör en inspektion av lägenheten imorgon, gick skit fort. Vi lämnade in papper förra veckan liksom.. så skrivs det kontrakt 1 augusti om det går som det ska efter morgondagen. Spännandeee. 
 
Påtal om rubriken. Vi håller på och fixar i sovrummet nu efter att våran kära hund Decibel har rivit hål i väggarna där inne... (grrrrrr) Blir jätte fint, måste ju fixas nu innan vi ska byta lägenhet med, så är full rulle med det projektet. Men så tänker jag - tänk om hon gör om det?! Eller börjar med nya hål i nya lägenheten? Alltså jag blir tokig! Hon fullkomligt HATAR att vara ensam. Det går helt enkelt inte för henne, och det är skit jobbigt eftersom man inte kan vara hemma 24/7, det är helt omöjligt. Om man inte är pensionär typ.. Så vi har det jätte jobbigt med henne. Hon är VÄRLDENS underbaraste hund på alla sätt annars, förutom detta då. Och är ju inget litet problem heller eftersom hon gör sönder lägenheten... Det är så synd. :/ Känns som man testat allt, hon är liksom 1 år nu.. och är fortfarande orolig så fort vi reser på oss typ, eller går på toaletten.. hon ska med. Hon ska då inte ligga kvar där hon är.. haha! Någon med amstaff som har samma problem? Vad gjorde ni?! (Förutom alla de basala övningarna man ska göra, gå utanför en stund, komma tillbaka, ta på sig jackan, ta av igen, osvosv...)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0