Hårångest

Alltså, jag har sån ångest över mitt hår. HÅR i sig är skit jobbigt, man är aldrig nöjd. Jag älskar att vara blond, trivs mycket bättre i det än brunt som jag har naturligt - MEN det sliter jätte mycket. Det känns mer torrt och äckligt på något sätt. Sen är det så koooort.. trivs inte alls i det. Varje gång man är hos frisören klipper dem det för att det ska "bli längre", men det blir bara kortare "för att återigen kunna växa o bli längre", o sen blir det ju kort igen ändå för att man jämnt klipper, haha?! Fattar inte. En ond cirkel verkligen. Händer INGENTING med håret.
 
Jag har ju alltid haft långt hår, innan en viss människa klippte av allting för att hon klippt ojämnt hela tiden ("utbildad" frisör, HA!). Ibland får man sån lust att bara raka av allt, börja använda peruk, haha.. ;) Känns så tunt också.. vissa äter ju Silicea, priorin etc och säger det blir bättre, andra säger att det inte hjälper. Vet inte vad man ska göra! Man blir ju trött så fort man ser sig själv i spegeln, haha. Så roligt att ens utseende tar upp hela ens liv.. Urk. (Tackar gudarna för löshår)

 

På den gamla goda tiden.. Inga hårbeskymmer där inte!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

Hårångest

Alltså, jag har sån ångest över mitt hår. HÅR i sig är skit jobbigt, man är aldrig nöjd. Jag älskar att vara blond, trivs mycket bättre i det än brunt som jag har naturligt - MEN det sliter jätte mycket. Det känns mer torrt och äckligt på något sätt. Sen är det så koooort.. trivs inte alls i det. Varje gång man är hos frisören klipper dem det för att det ska "bli längre", men det blir bara kortare "för att återigen kunna växa o bli längre", o sen blir det ju kort igen ändå för att man jämnt klipper, haha?! Fattar inte. En ond cirkel verkligen. Händer INGENTING med håret.
 
Jag har ju alltid haft långt hår, innan en viss människa klippte av allting för att hon klippt ojämnt hela tiden ("utbildad" frisör, HA!). Ibland får man sån lust att bara raka av allt, börja använda peruk, haha.. ;) Känns så tunt också.. vissa äter ju Silicea, priorin etc och säger det blir bättre, andra säger att det inte hjälper. Vet inte vad man ska göra! Man blir ju trött så fort man ser sig själv i spegeln, haha. Så roligt att ens utseende tar upp hela ens liv.. Urk. (Tackar gudarna för löshår)

 

På den gamla goda tiden.. Inga hårbeskymmer där inte!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0