Ständig beslutsångest

Jag har länge velat fram och tillbaka med vad jag vill göra med mitt hår. Förra gången hos frisören gjorde jag balayage, blev nöjd men jag hade velat att hon gjorde lite mer brunt än att bara måla min utväxt och dra ut lite i luggen liksom.. och häromdagen hittade jag en bild på vad en frisör i Kalifornien hade gjort, och blev lite smått förälskad! Då blir jag ju dock brunett, med lite ljust i topparna. Det är ju en stor förändring från blont till den bruna, så jag måste ju vara 100% säker eftersom det är en jobbig process att bli blond igen efteråt om jag skulle ångra mig. Jag tänker såhär. Blont hår blir JÄTTEFORT dassigt och tråkigt, torrt.. jag vill bara kunna låta mitt hår vara i flera månader kanske till och med år, så att det får växa och må bra som det gjorde förr. Så kanske hade varit värt att göra brunt nu och ha det några månader/år tills det vuxit sig fint. Sen kan man ju alltid göra sig ljusare i framtiden igen, men då har jag iallafall (förmodligen) fått mer hår. Det låter ju som en bra plan, men velar hit och dit. Tänker ibland "har ju ändå varit blond nu i 4 år.." men samtidigt att jag trivs så bra i ljust hår, haha, beslutsångest! Såhär iallafall är jag sugen på o göra. Vad tycker ni? 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

Ständig beslutsångest

Jag har länge velat fram och tillbaka med vad jag vill göra med mitt hår. Förra gången hos frisören gjorde jag balayage, blev nöjd men jag hade velat att hon gjorde lite mer brunt än att bara måla min utväxt och dra ut lite i luggen liksom.. och häromdagen hittade jag en bild på vad en frisör i Kalifornien hade gjort, och blev lite smått förälskad! Då blir jag ju dock brunett, med lite ljust i topparna. Det är ju en stor förändring från blont till den bruna, så jag måste ju vara 100% säker eftersom det är en jobbig process att bli blond igen efteråt om jag skulle ångra mig. Jag tänker såhär. Blont hår blir JÄTTEFORT dassigt och tråkigt, torrt.. jag vill bara kunna låta mitt hår vara i flera månader kanske till och med år, så att det får växa och må bra som det gjorde förr. Så kanske hade varit värt att göra brunt nu och ha det några månader/år tills det vuxit sig fint. Sen kan man ju alltid göra sig ljusare i framtiden igen, men då har jag iallafall (förmodligen) fått mer hår. Det låter ju som en bra plan, men velar hit och dit. Tänker ibland "har ju ändå varit blond nu i 4 år.." men samtidigt att jag trivs så bra i ljust hår, haha, beslutsångest! Såhär iallafall är jag sugen på o göra. Vad tycker ni? 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0