you don't have to change a thing, the world could change its heart

Jag och en kollega pratade häromdagen om den sjuka vikthetsen som pågår i världen, det eviga snacket och oron bland antagligen oss alla. Idag har jag fått fullständigt huvudvärk pågrund av min vikt/storlekar osv. Jag har köpt en ny vinterjacka, en ROCKANDBLUE mid beam, jätte snygga jackor som jag älskar sen idontknow. Alltid velat ha en sån.. och nu har jag köpt en. Det jag hörde är att dem är jätte små i storlekarna, och det märkte jag verkligen också när jag testade. Jag brukar ha 36/38 i kläder (S/M) och jackstorlekarna ger mig total huvudvärk. 36 och 38 i de märket ser ut som BARNSTORLEKAR, bokstavligt talat. Inte alls skapta för oss kvinnor med former, haha.. Jag testade 40, den satt bra överallt FÖRUTOM på tuttarna där den satt tightare och det blev som ett litet veck under brösten, 42 sen satt bra men är väldigt pösig vid tuttarna och man ser lite "bultig" ut typ. Dilemma? OHYES. Jag går runt och oroar mig och tänker 24/7 på om jag ska byta min 42a och köpa en 40a, som då är lite tightare dock.. och sen bara för att dem har så små storlekar och man måste ha så mycket större än man brukar, så mår jag så dåligt över hur jag ser ut - fast jag kanske inte är så stor egentligen.. visst, jag har former och lite mer fett på armarna, låren etc än vad som "accepteras".. men är inte överviktig eller överflödig, kan jag tycka. Skit. Så nu skäms jag för att jag har 42 i den jackan, även ifall jag vet att dem är små i storlekarna. Jag jämför mig för mycket också med andra, vad andra har för storlekar på sina osv, fast jag innerst inne vet att vi alla har olika kroppar och man INTE SKA jämföra sig med andra.. haha. Att man aldrig lär sig. Och varför har man detta fucked up tankesätt - Jo, för idealen ser ut som dem gör. Är man för smal är det inte bra, är man för tjock är det inte bra, är man lagom så är man tråkig, jag går i taket på detta asså. Ska vi inte få känna oss vackra precis som vi är bara pågrund av att någon ute i världen har kommit på att det är såhär det ska va.. jag spyr. Vill bara kunna få chansen att känna mig vacker nån gång, PRECIS SOM JAG ÄR. 
 
Here i am - lite extra fett här och var, kanske tjock enligt vissa, fin enligt vissa, men jag är den jag är. Vi ska inte förändra oss för någon annan, vi är lika fina oavsett kroppsform, hudfärg, religion m.m. Så är det bara. Vi måste bara banka in det i våra hjärnor också... 
 




 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

you don't have to change a thing, the world could change its heart

Jag och en kollega pratade häromdagen om den sjuka vikthetsen som pågår i världen, det eviga snacket och oron bland antagligen oss alla. Idag har jag fått fullständigt huvudvärk pågrund av min vikt/storlekar osv. Jag har köpt en ny vinterjacka, en ROCKANDBLUE mid beam, jätte snygga jackor som jag älskar sen idontknow. Alltid velat ha en sån.. och nu har jag köpt en. Det jag hörde är att dem är jätte små i storlekarna, och det märkte jag verkligen också när jag testade. Jag brukar ha 36/38 i kläder (S/M) och jackstorlekarna ger mig total huvudvärk. 36 och 38 i de märket ser ut som BARNSTORLEKAR, bokstavligt talat. Inte alls skapta för oss kvinnor med former, haha.. Jag testade 40, den satt bra överallt FÖRUTOM på tuttarna där den satt tightare och det blev som ett litet veck under brösten, 42 sen satt bra men är väldigt pösig vid tuttarna och man ser lite "bultig" ut typ. Dilemma? OHYES. Jag går runt och oroar mig och tänker 24/7 på om jag ska byta min 42a och köpa en 40a, som då är lite tightare dock.. och sen bara för att dem har så små storlekar och man måste ha så mycket större än man brukar, så mår jag så dåligt över hur jag ser ut - fast jag kanske inte är så stor egentligen.. visst, jag har former och lite mer fett på armarna, låren etc än vad som "accepteras".. men är inte överviktig eller överflödig, kan jag tycka. Skit. Så nu skäms jag för att jag har 42 i den jackan, även ifall jag vet att dem är små i storlekarna. Jag jämför mig för mycket också med andra, vad andra har för storlekar på sina osv, fast jag innerst inne vet att vi alla har olika kroppar och man INTE SKA jämföra sig med andra.. haha. Att man aldrig lär sig. Och varför har man detta fucked up tankesätt - Jo, för idealen ser ut som dem gör. Är man för smal är det inte bra, är man för tjock är det inte bra, är man lagom så är man tråkig, jag går i taket på detta asså. Ska vi inte få känna oss vackra precis som vi är bara pågrund av att någon ute i världen har kommit på att det är såhär det ska va.. jag spyr. Vill bara kunna få chansen att känna mig vacker nån gång, PRECIS SOM JAG ÄR. 
 
Here i am - lite extra fett här och var, kanske tjock enligt vissa, fin enligt vissa, men jag är den jag är. Vi ska inte förändra oss för någon annan, vi är lika fina oavsett kroppsform, hudfärg, religion m.m. Så är det bara. Vi måste bara banka in det i våra hjärnor också... 
 




 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0