2018

Tiden går så löjligt fort, helt sjukt! Redan 2018, februari.. visst att åren brukar gå fort men vart tusan tog januari vägen?! Var nyss nyår och första januari.. Insane. Snart sitter jag väl där på min lilla balkong på äldreboendet.. haha! Det känns verkligen som att ju äldre man blir ju snabbare går det också.. kan någon bara stoppa tiden tack? 
 
Förresten något som börjar varje nytt år är ju denna förbaskade träningshetsen för o bli smal som attan och tävla om vem som är mest muskulös osv, allt handlar om kroppar på Instagram, Facebook, Snapchat, nyheterna.. överallt! Här sitter jag med min cola och en chokladbit och kan inte annat än att känna skam över det. Nu för tiden är det skam att unna sig en chokladbit, att dricka cola, osv.. skulle göra allt för o kunna vara nyttigare och tycka det är kul äta nyttigt, gå ner massa i vikt, träna varje dag osv.. men har aldrig blivit uppfostrad sån, med träning o så.. aldrig tränat i mina yngre dar, förutom ridit lite på ridskola.. så nu väl i vuxen ålder när man vill se snygg ut, ha en fin kropp så känner man inte suget.. tycker inte det är kul så det blir aldrig hållbart, tyvärr. Jag tycker verkligen att denna hetsen är way too much, vem har sagt att man måste va smal för o va fin? Vem har sagt att alla vill va smala? Låter som att det är självklart nu för tiden.. inte undra på att man känner stress och skam.. folk har inte annat o prata om nu för tiden än vad man ätit, vad man tränat osv. Stress deluxe. Det roliga är att jag heller inte är så noga med sötsaker osv men ändå äter jag det och blir ännu tjockare o tjockare.. då hade jag önskat nånstans inom mig att jag hellre hade gått till gymmet o tagit en morot typ.. Ne men så onödigt vad man vräker i sig ibland, ”det är fredag” ”det är helg” ”Ne men det är lill lördag” ”Ne men vi kollar ju film” ”ne men det är ju gott även om jag inte är så sugen” alltid något 😂 bajs.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

2018

Tiden går så löjligt fort, helt sjukt! Redan 2018, februari.. visst att åren brukar gå fort men vart tusan tog januari vägen?! Var nyss nyår och första januari.. Insane. Snart sitter jag väl där på min lilla balkong på äldreboendet.. haha! Det känns verkligen som att ju äldre man blir ju snabbare går det också.. kan någon bara stoppa tiden tack? 
 
Förresten något som börjar varje nytt år är ju denna förbaskade träningshetsen för o bli smal som attan och tävla om vem som är mest muskulös osv, allt handlar om kroppar på Instagram, Facebook, Snapchat, nyheterna.. överallt! Här sitter jag med min cola och en chokladbit och kan inte annat än att känna skam över det. Nu för tiden är det skam att unna sig en chokladbit, att dricka cola, osv.. skulle göra allt för o kunna vara nyttigare och tycka det är kul äta nyttigt, gå ner massa i vikt, träna varje dag osv.. men har aldrig blivit uppfostrad sån, med träning o så.. aldrig tränat i mina yngre dar, förutom ridit lite på ridskola.. så nu väl i vuxen ålder när man vill se snygg ut, ha en fin kropp så känner man inte suget.. tycker inte det är kul så det blir aldrig hållbart, tyvärr. Jag tycker verkligen att denna hetsen är way too much, vem har sagt att man måste va smal för o va fin? Vem har sagt att alla vill va smala? Låter som att det är självklart nu för tiden.. inte undra på att man känner stress och skam.. folk har inte annat o prata om nu för tiden än vad man ätit, vad man tränat osv. Stress deluxe. Det roliga är att jag heller inte är så noga med sötsaker osv men ändå äter jag det och blir ännu tjockare o tjockare.. då hade jag önskat nånstans inom mig att jag hellre hade gått till gymmet o tagit en morot typ.. Ne men så onödigt vad man vräker i sig ibland, ”det är fredag” ”det är helg” ”Ne men det är lill lördag” ”Ne men vi kollar ju film” ”ne men det är ju gott även om jag inte är så sugen” alltid något 😂 bajs.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0