Jag önskar jag kunde ha sommarkläder, men jag hatar min kropp

”herregud, hur kan du ha jacka på dig???” ”oj, förstår inte hur du kan ha svarta kläder när det är så varmt?” ”varför tar du inte av dig tröjan om du är varm?” ”oj, har du jeans på dig?” 
 
och det fortsätter.. alla frågor man får för att man är FÖR påklädd på sommaren. Inte för att jag VILL, tror nån människa verkligen att man VILL gå fullt påklädd och svettas ihjäl på sommaren? Känna sig skabbig och onormal? Nej. Är inget man vill, men känns som ett måste för mig. Jag önskar att jag vore en sån människa som bara accepterar hur man ser ut och går i T-shirt ändå.. men jag kan inte. Den människa jag ser i spegeln är inte den jag känner mig som.. Så jag kan inte acceptera det överflödiga fettet, höfterna, dem enorma armarna... det går inte. Känner inte igen mig själv. Och jag är verkligen sån - jag hatar att exakt allt nu för tiden ska handla om vikt, träning, vad man ska äta och inte äta... det är verkligen allt människor tänker på nu för tiden, inte undra på att man mår som man mår när kraven är skyhöga på oss människor, så jag önskar jag kunde bryta normen och acceptera mig själv som jag är, men det går inte. Jag är 23 snart, jag ska kunna gå i shorts, T-shirt osv och trivas... vara glad på sommaren, men det går inte. Det är jätte sorgligt, men så är det. Så nej, jag vill helst inte ha jacka, jag vill inte gå i svart hela sommaren, jag vill inte gå i långbyxor, långärmat.. men jag MÅSTE. /sadbuttrue
 
Idag är en jätte varm dag så ångesten kom upp, var tvungen att skriva av mig.. Nu ska jag fixa mig för o dra till jobbet... undra vad jag ska ha på mig idag?  
 
Jag tog såklart en jacka över mig denna dagen, direkt efter bilden. 26+ grader... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
malinfranzzon -

Jag önskar jag kunde ha sommarkläder, men jag hatar min kropp

”herregud, hur kan du ha jacka på dig???” ”oj, förstår inte hur du kan ha svarta kläder när det är så varmt?” ”varför tar du inte av dig tröjan om du är varm?” ”oj, har du jeans på dig?” 
 
och det fortsätter.. alla frågor man får för att man är FÖR påklädd på sommaren. Inte för att jag VILL, tror nån människa verkligen att man VILL gå fullt påklädd och svettas ihjäl på sommaren? Känna sig skabbig och onormal? Nej. Är inget man vill, men känns som ett måste för mig. Jag önskar att jag vore en sån människa som bara accepterar hur man ser ut och går i T-shirt ändå.. men jag kan inte. Den människa jag ser i spegeln är inte den jag känner mig som.. Så jag kan inte acceptera det överflödiga fettet, höfterna, dem enorma armarna... det går inte. Känner inte igen mig själv. Och jag är verkligen sån - jag hatar att exakt allt nu för tiden ska handla om vikt, träning, vad man ska äta och inte äta... det är verkligen allt människor tänker på nu för tiden, inte undra på att man mår som man mår när kraven är skyhöga på oss människor, så jag önskar jag kunde bryta normen och acceptera mig själv som jag är, men det går inte. Jag är 23 snart, jag ska kunna gå i shorts, T-shirt osv och trivas... vara glad på sommaren, men det går inte. Det är jätte sorgligt, men så är det. Så nej, jag vill helst inte ha jacka, jag vill inte gå i svart hela sommaren, jag vill inte gå i långbyxor, långärmat.. men jag MÅSTE. /sadbuttrue
 
Idag är en jätte varm dag så ångesten kom upp, var tvungen att skriva av mig.. Nu ska jag fixa mig för o dra till jobbet... undra vad jag ska ha på mig idag?  
 
Jag tog såklart en jacka över mig denna dagen, direkt efter bilden. 26+ grader... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0